Home       Contact       Winkelmandje (0)       Mijn Account

Home

Winkels

Service

Contact

Account

Mandje (0)

Garantie

Onze producten worden met scherpe prijzen aangeboden doordat deze rechtsstreeks van de fabrikant aan jou worden aangeboden. Ondanks de lage prijs worden deze voertuigen geleverd met fabrieksfoutgarantie.

Wat is de garantietermijn vanuit de hoofdleverancier?
- Onze elektrische voertuigen worden geleverd met een fabrieksfoutgarantie van 12 maanden op de elektromotor.
- Onze brandstofvoertuigen worden geleverd met een fabrieksfoutgarantie van 6 maanden op het motorblok.
- Op de slijtagedelen zit geen garantie. Wel zijn deze leverbaar via onze online webshop. Na bestelling heb je jouw onderdeel meestal binnen 24u in huis.

Wat houdt fabrieksfoutgarantie in?
Fabrieksfoutgarantie betekent dat de fabrikant beoordeelt en meebeslist of een defect wel of niet onder de garantie valt. Daarom dient het voertuig bij ons te worden afgegeven of naar ons opgestuurd te worden. Na ontvangst wordt jouw voertuig gecontroleerd en deze informatie met de fabriek gedeeld om een beslissing te nemen. 

Wat als de fabrieksfoutgarantie afgelopen is?
Na deze periode kun je nog altijd bij ons terecht voor service, onderhoud en eventuele reparaties. Dankzij onze eigen onderdelenhuis kunnen wij je snel van dienst zijn. Bij motorpromo hebben wij vrijwel alle technische onderdelen zodat jouw voertuig altijd blijft rijden. 

Fabrieksgarantie en service afhandeling
Om de fabrieksgarantie te behouden is het belangrijk dat je de eerste servicebeurt op tijd laat uitvoeren. Wanneer je de servicebeurt niet uitvoert vervalt iedere vorm van garantie. Na 3 maanden na aankoop dien je de eerste servicebeurt uit te voeren. Daarna ieder halfjaar of éénmaal per jaar als je er niet wekelijks mee rijdt. Na de eerste beurt is éénmaal per jaar onderhoud verplicht om garantie te behouden. De servicebeurten wordt gedaan door ons serviceteam van Motorpromo en Westra-service.nl.

Hoe kunt u zich melden voor een servicebeurt:
Meld je voertuig per email aan via: planning@westra-service.nl en er wordt vervolgens een afspraak voor een servicebeurt gepland. Ga naar onze pagina over servicebeurten voor informatie over de kosten. U mag het voertuig naar onze servicepartner toe sturen of je geeft het af bij één van onze landelijke servicepunten van Motorpromo. Zodra jouw product weer klaar is, kunt je deze weer afhalen bij een servicepunt of wij kunnen het ook voor je versturen. Over de kosten hiervan kun je contact opnemen met onze serviceteam.

Wat valt niet binnen de garantie op een voertuig?
•    Waterschade aan accu en display
•    Waterschade of stootschade aan de oplader
•    Controllers
•    Verkeerd opladen van de accu
•    Schade aan onderdelen die slijtagegevoelig zijn (zoals banden, ketting, tandwielen, remblokken, kabels)
•    Val- en stootschade
•    Waterschade bij elektrische onderdelen valt niet onder garantie doordat deze onderdelen zijn gemaakt om spatwaterdicht te zijn. Waterschade voorkomen? Gebruik dan beschermhoesjes voor de accu en display en zet jouw voertuig overdekt weg.
•    Binnenbanden, buitenbanden (en ook anti-lekbanden) vallen nooit onder de garantie. Iets anders wat je na verloop van tijd kunt tegenkomen zijn scheurtjes in de banden. Scheurtjes zijn normaal als een band wat ouder wordt en vormen geen gevaar.

Wat moet ik doen als ik denk dat het om een garantiegeval gaat?
Als je vermoedt dat je met een garantiegeval te maken hebt, meld dit dan bij ons met de volgende informatie, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen:
•    Een duidelijke omschrijving van het defect
•    Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing)
•    Bewijs van uitgevoerde servicebeurten indien van toepassing 
Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto’s of omschrijving en service historie niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat. Dan laten we dit aan de monteur over om dit te bepalen. Hij ziet de voertuig daadwerkelijk en kan een garantiebepaling doen, wanneer wij dat vanaf de foto's en omschrijving niet goed kunnen inschatten.

Eventuele extra kosten garantie
Als wij aangeven dat het niet om een garantiegeval gaat, maar je wilt toch dat je voertuig gemaakt wordt, dan kan dat. Houd er dan wel rekening mee dat de kosten voor de reparatie voor jouw eigen rekening zijn. Wij hanteren in dit geval 50% klantenkorting op het uurloon. Deze 50% vergoeden wij naar de servicepartner voor jou. Het uurloon is dan €39,95 in plaats van €79,95.

 

 






Motorpromo.nl door ProShops